آموزش DIALPLAN در استریسک
بدون شک یادگیری مباحث Dialplan ( بخوانید : دایل پلن ) در استریسک دید وسیع و نگرشی جدید به متخصصان حوزه VOIP در زمینه استریسک و برنامههای مبتنی بر آن مانند : الستیکس , ایزابل و FreePBX ، خواهد داد . برای تسلط کامل بر مفاهیم VOIP داشتن دانش Dialplan در استریسک مورد نیاز یک مدیر سیستمهای VOIP خواهد بود .
از طرفی دیگر ، اگر میخواهید برنامه نویسی و توسعه سناریوهای مبتنی بر VOIP را شروع نمایید بدون شک شروع کار شما ، آموزش Dialplan در استریسک خواهد بود . توسعه انواع ماژول های ویپ و برنامه نویسی انواع برنامه های مبتنی بر استریسک ، همگی به ناچار گریزی به برنامه نویسی دایل پلن Dialplan خواهند داشت .
در این پکیج آموزشی قدم به قدم مراحل و دستورات و معماری برنامه نویسی دایل پلن در استریسک را مرور خواهیم کرد و در طول آموزش چندین سناریوی کاربردی و با ارزش را پیادهسازی خواهیم کرد .
شما در انتهای این دوره آموزشی Dialplan در استریسک به تمامی مفاهیم خدمات ویپ زیر مسلط خواهید شد :
- معماری و ساختار توسعه برنامه های تولید شده برای سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک
- آشنایی با معماری برنامههایی از جمله : الستیکس , ایزابل و FreePBX
- یادگیری دستورات پرکاربرد در استریسک برای توسعه انواع سناریوهای تلفنی
- پیاده سازی انواع سناریوها و برنامههای تکمیلی مراکز تلفن
- پیاده سازی انواع سیاست گذاریهای تلفنی در سازمان
- ….
پکیج آموزش دایل پلن در استریسک مناسب چه افرادی می باشد ؟
- علاقهمندان به یادگیری مباحث VOIP
- مدیران و کارشناسان IT , ICT و شبکه
- مدیران مراکز تلفنی و مراکز تماس
- مدیران ارشد سیستمهای VOIP
- علاقهمندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستمهای تلفنی
سرفصل های پکیج آموزش برنامه نویسی DIALPLAN در استریسک
- معرفی ابزارها و برنامههای استفاده شده در این آموزش
- معرفی فایلهای داخل پکیج آموزشی
- مفهوم توسعه در استریسک
- معرفی ابزارهای توسعه در استریسک
- مفهوم Channel و بررسی انواع آن در استریسک
- تشریح فایل extensions.conf , تعریف Context , Dialplan
- آشنایی با : Extension , Priority , n , Label , same , Comment
-
فراخوانی Context ها و File ها در یکدیگر :
- فراخوانی یک Context در Context ای دیگر
- فراخوانی زمانبندی شدهی Conetxt ها
- روشهای فراخوانی یک فایل در فایلی دیگر
- تمرین Dialplan نویسی (مرور عملی مباحث گذشته)
- آشنایی کلی با ساختارFreePBX و ایزوهای مبتنی بر آن
-
بررسی فرایند ساخت یک داخلی
- در استریسک
- در ایزوهای مبتنی بر FreePBX
-
بررسی ارتباط Channel و Context
- در استریسک
- در ایزوهای مبتنی بر FreePBX
- تمرین Dialplan نویسی (مرور عملی مباحث گذشته)
- بررسی اپلیکیشنهای Answer , Playback , Hangup
- دیباگ کدهای Dialplan و آشنایی مختصر با محیط CLI در استریسک
- بررسی اپلیکیشنهای Background , WaitExten , Goto
- بررسی اپلیکیشنهای Verbose , NoOp
- بررسی انواع متغییرها در Dialplan
- بررسی اپلیکیشن Dial
- سناریوی اول : برنامهای هوشمند برای گرفتن موجودی و یا آخرین گردشها از حساب بانکی
- اپلیکیشن Dial در CLI استریسک
- کار با Local Channel ها در استریسک
- آشنایی با Function ها در Dialplan
- فارسی سازی فایلها و تغییر زبان پیشفرض استریسک
- بررسی اپلیکیشنهای SayNumber , SayDigits , SayAlpha , SayPhonetic
- بررسی اپلیکیشنهای Authenticate و DISA
- بررسی اپلیکیشنهای Read , System
- بررسی Expression ها و کار با رشته های متنی در Dialplan
- بررسی اپلیکیشنهای ExecIF, GotoIF , GotoIFTime
- سناریوی دوم : ساخت یک منشی دیجیتال یا AA
- سناریوی سوم : ساخت برنامه مدیر منشی
- بررسی Dial Patterns در استریسک
- سناریوی چهارم : توسعه برنامه مدیر منشی قبلی
- سناریوی پنجم : بستن ۰۰ و موبایل برای برخی از داخلیها
- بررسی اپلیکیشن ChanSpy
- سناریوی ششم : بهبود عمل شنود در FreePBX , Elastix , ISSABEL
- بررسی Extension های از پیش تعریف شده
- آشنایی با Macro و Subroutine ها
- آشنایی با مسیر های Dial در FreePBX و ایزوهای مبتنی بر آن
بررسی سناریوهای موجود در این بسته آموزشی
سناریوی اول : برنامهای هوشمند برای گرفتن موجودی و یا آخرین گردشها از حساب بانکی
- میخواهیم فقط با شماره گیری یک عدد ۳ رقمی و بدون وارد کردن شماره حساب و خدمات voip یا رمز عبور و … موجودی و یا چند گردش حساب بانکی خود را بشنویم .
- این عملیات بوسیله Dial کردن سرویس تلفن بانک ارائه شده توسط بانک مورد نظر انجام خواهد شد .
سناریوی دوم : ساخت یک منشی دیجیتال یا AA
- یک منشی دیجیتال را با استفاده از امکانات Dialplan ایجاد خواهیم کرد .
سناریوی سوم : پیاده سازی برنامه مدیر ، منشی
- میخواهیم در سازمان هر کسی که اقدام به شمارهگیری داخلی مدیر میکند ، تماس او به جای مدیر به منشی متصل شود و سپس منشی تماس را به مدیر مربوطه منتقل نماید .
- منشی و برخی از کارکنان به صورت استثنا اجازه تماس مستقیم با مدیر را خواهند داشت .
سناریوی چهارم : توسعه برنامه مدیر ، منشی
- برنامه مدیر منشی تولید شده در سناریوی قبلی را توسعه خواهیم داد تا این برنامه کاربردیتر شود .
سناریوی پنجم : بستن ۰۰ برای برخی از داخلیها
- میخواهیم برای برخی از کاربران سازمان امکان تماس با خارج از کشور را مسدود نماییم .
سناریوی ششم : بهبود عمل شنود FreePBX , Elastix و ایزابل
-
همانطور که میدانید برنامه شنود موجود در الستیکس و یا ایزابل با کاستیهای همراه میباشد . ازجمله :
- با شماره گیری کد شنود هر کسی میتواند هر مکالمهای را شنود نماید .
- برای شنود یک داخلی خاص ابزاری موجود نمیباشد و باید با زدن دکمه “*” داخلیها را برای شنود پیمایش کرد .
-
این کاستیها را جبران میکنیم تا یک برنامه شنود کامل و کاربردی داشته باشیم :
- اجازه شنود مکالمات فقط در اختیار برخی از داخلیها خواهد بود .
- میتوانیم به صورت مستقیم یک داخلی خاص را شنود نماییم .
- امکانات مختلفی از جمله صحبت با داخلی مورد نظر در حین شنود مکالمه را به این ابزار اضافه میکنیم .
برخی از تمرینهای موجود در این پکیج آموزشی
تماس با چندین شماره به صورت همزمان ولی با زمانهای انتظار مختلف
- بوسیله یک دستور با سه شماره به صورت همزمان تماس گرفته خواهد شد ولی زمان شروع تماسها و زمان انتظار برای پاسخ هر شماره متفاوت خواهد بود . (تمرین مبحث Local Channel ها)
پیش نیازهای لازم برای شروع برنامه نویسی دایل پلن
- آشنایی نسبی با استریسک یا الستیکس ، ایزابل و یا FreePBX
با خریداری بسته آموزش برنامه نویسی دایل پلن چه مزایایی نصیب من میشود ؟
- ۶۹۰ دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای یادگیری Dialplan در استریسک
- جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF
- پکیج فارسی سازی الستیکس ، ایزابل و در کل سیستمهای مبتنی بر استریسک
- تمامی کدهای تولید شده در سناریوهای پیاده سازی شده در این آموزش
- پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و تیکت با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج
آیا این بسته آموزشی شامل گارانتی هم می شود ؟
صد در صد بله :
چنانچه به هر دلیلی پس از خرید این بسنه آموزش Dialplan در استریسک , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقط کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .
حرف آخر
در نهایت به شما پیشنهاد میکنم چنانچه آستینهای خود را بالا زدهاید برای داشتن تخصص بیشتر در زمینه VOIP و اگر میخواهید ماژولها و سناریوهای دلخواه خود را در ویپ تولید نمایید ، بدون شک اولین قدم شما یادگیری مفاهیم Dialplan خواهد بود . پس همین حالا این قدم را بردارید اما محکم و با اراده .