راه اندازی سیستم پیشرفته تلفن

این وبلاگ به موضوع راه اندازی voip می پردازد.

راه اندازی سیستم پیشرفته تلفن

این وبلاگ به موضوع راه اندازی voip می پردازد.

تنظیم CALL TRANSFER در CME

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۳۰ ق.ظ

سلام . با بیست و پنجمین مقاله از مجموعه بلاگ آموزش VOIP سیسکو در خدمت شما عزیزان هستیم . تنظیم CALL TRANSFER در CME همانطور که از عنوان مقاله پیداست ، در این قسمت از آموزش‌های وبسایت می‌خواهیم تنظیمات و پیکربندی Call Transfer در CME را مورد بررسی قرار دهیم . با ما همراه باشید .

CALL TRANSFER در CME

یکی از متداول‌ترین قابلیت‌هایی که مراکز تلفنی در اختیار ما قرار می‌دهند قابلیت انتقال تماس یا Call Transfer می‌باشد . به کمک این قابلیت می‌توانیم در زمان مکالمه با زدن Trnsfer Softkey موجود بر روی گوشی تلفن تماس را به نقاط دیگر انتقال دهیم . اما در مورد نحوه انتقال تماس یا Call Transfer در CME پیکربندی‌ها و تنظیماتی روی این مرکز تلفن وجود دارد که می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم .

متد‌های انتقال تماس در CME

به طور کلی به دو شکل می‌توان انتقال تماس را انجام داد که عبارت است از :

  • Consult ( مشورتی ) : در این حالت زمانی که شما می‌خواهید تماس را به سمت مقصد مورد نظر خود انتقال دهید در مرحله‌ی اول تلفن مقصد زنگ خورده و شما با فرد مورد نظر مشورت می‌کنید که آیا می‌خواهد تماس به سمت وی انتقال داده شود یه خیر ، اگر جواب بله بود با زدن مجدد کلید Trnsfer تماس به سمت تلفن مقصد انتقال داده می‌شود . به یاد داشته باشید که این نوع از Call Transfer در CME که به صورت پیشفرض استفاده می‌شود نیاز به دو خط یا Dual-Line دارد .
  • Blind ( مستقیم ) : در این حالت زمانی که شما تماس را Transfer می‌کنید تماس بلافاصله منتقل شده و دیگر با طرف مقابل خود مشورت نمی‌کنید . این نوع از Call Transfer در CME روی حالت Single Line نیز کار می‌کند .

و اما نحوه تنظیم Call Transfer در CME :

Call Transfer در CME

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید در تنظیمات مرکز تلفن می‌توانید نوع انتقال تماس را تعیین کنید ، خدمات ویپ اما اگر دقت کنید به غیر از حالت Consult و Blind نوع Local Consult نیز در Help کامند دیده می‌شود ، این متد از روش انحصاری Cisco استفاده می‌کند که اگر تلفن حالت چند خطی یا Dual باشد به صورت Consult و اگر به صورت Single Line باشد به صورت Blind عمل می‌کند .

نکته : به یاد داشته باشید که شما می‌توانید این تنظیمات را زیر پیکربندی هر DN نیز با کامند Transfer-mode تعیین کنید .

محدودیت انتقال تماس در CME

به صورت پیش‌فرض در CME کاربران می‌توانند تماس‌های خود را تنها به داخلی‌ها Transfer کنند . به عبارتی زمانی که یک کاربر در حال مکالمه با تلفن است نمی‌تواند تماس را به یک شماره خارج سازمان انتقال دهد . برای این که این اجازه را به کاربران سازمان بدهیم می‌توانیم از دستورات ذیل استفاده کنیم . کامند اول اجازه انتقال تماس به داخلی‌های رنج ۵XXX را می‌دهد و کامند دوم اجازه انتقال تماس به خارج از سازمان .

نکته : به یاد داشته باشید که اجازه انتقال تماس به خارج از سازمان می‌تواند هزینه‌های تلفنی را بالا ببرد ، چرا که کاربران می‌توانند تماس‌ها را به شماره‌های خارج سازمان هدایت کرده و از بستر PSTN برای برقراری برخی ارتباطات تلفنی خود استفاده کنند .

انتقال تماس در CME

مطالب مرتبط با این مقاله آموزشی در همین نقطه به پایان می‌رسد . خدمات voip در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام می‌توانید از طریق فیلد دیدگاه‌ها با کارشناسان ویپینگ در ارتباط باشید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۹
ویرا ویرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی